bloggen med alt det gode
5 gode råd, når du skal vælge KPI’er
Når du skal måle på dine resultater, er det vigtigt at måle på de rigtige ting. Jeg bliver ofte spurgt om, hvad de bedste eller mest brugte KPI'er (Key Performance Indicators/målepunkter) er. Her på bloggen har jeg tidligere lavet en ultra kort guide om effektmåling,...
sådan definerer du din målgruppe på sociale medier
Hvem kommer før hvor og hvordan. Du kan ikke kommunikere, hvis du ikke ved, hvem du taler til. Så simpelt kan det siges. Men det er ikke nødvendigvis simpelt at definere din målgruppe på sociale medier. Det vil jeg gerne hjælpe dig på vej med! Hvem kommer som sagt før...
Konkurrence tekst / template til Facebook og Instagram
Måske du allerede har læst vores blogindlæg om konkurrenceregler på Facebook og Instagram? Nu er du klar til at gå i gang med selve konkurrencen. Tag udgangspunkt i templaten herunder, som indeholder alle regler pr. dags dato 😉 : For at være med i konkurrencen skal...
Boost vs Facebook Business Manager
Du finder på Facebook 2 måder at oprette annoncer på – Boost eller Facebook Business Manager. Jeg vil her dykke ned i Boost-funktionen, vise dig hvilke muligheder, du har og give dig mine anbefalinger sammenholdt med dine muligheder i Business Manager. Hvad er Boost?...
Hvorfor always-on content?
Som du måske har gættet ud fra navnet, er always-on et begreb, der bruges om annoncering, der kører fast og uden slutdato angivet. På den måde har du altid fat i de kunder, der er aktive på din hjemmeside, køber på din webshop eller interagerer med dine Facebook- og...
Åbn op for nye muligheder med Facebook Pixel
Hvad er en Facebook Pixel? Kort fortalt, er det et stykke kode, der kan integreres på din hjemmeside. Du kan bruge pixelen til to ting: Du kan tracke dine brugeres adfærd på din hjemmeside, hvis de kommer derind via en annonce på Facebook. Det giver dig mere...
Hvorfor du skal gå i gang med lead ads – NU!
Hvorfor ikke bruge dine marketingbudgetter på at få konkrete kunde-leads, du rent faktisk kan følge op på? Med lead ads beder brugerne dig faktisk om at blive kontaktet. Ja, du så rigtigt – slut med cold calls, ind med lead ads. Så hvad er lead ads? Det er en...
Tilpas dig platformen og udnyt dit potential
Vær hvor dine kunder er. Det er at af de helt grundlæggende marketingsråd. Men ikke for enhver pris. For hvis du ikke passer ind i platformen eller formatet, kan du skabe negativ awareness i stedet for dit ønskede formål. Hvis du sælger meget eksklusive smykker, så...
4 gode råd til marketeers under corona-virussen
Dele af Danmark er lukket ned, aktierne falder, og Europa er det nye epicenter for corona-virussen. Det er skræmmende og noget, vi skal tage meget alvorligt. Samtidig skal vi dog have hverdagen og forretningen til at hænge sammen, så hjulene i økonomien ikke går helt...
Har du også et uudnyttet B2B potentiale på Linkedin?
LinkedIn er verdens største professionelle sociale netværk, og derfor et MUST for B2B-virksomheder. Bare i Danmark er der 2,6 mio brugere (oktober 2019). Brugerne er allerede i et businessmindset på platformen, hvilket sparer dig for unødvendig forklaring, og...