bloggen med alt det gode

Lad dit sociale formål guide dig på sociale medier

Lad dit sociale formål guide dig på sociale medier

Det sociale formål er ofte en ret overset ingrediens i den sociale mediestrategi. Men det er faktisk den vigtigste. For hvis du ikke ved, hvad du vil med din tilstedeværelse på sociale medier – hvordan ved du så, om du har succes?  Hvad er et ”socialt” formål så? Helt...

læs mere
Effektmåling – en ultra kort guide

Effektmåling – en ultra kort guide

Dagene for mavefornemmelsestaktik på sociale medier er ovre. Vi kan efterhånden måle på alt, så hvorfor ikke gøre det? Nedenfor har jeg lavet en ultra kort guide med nogle af de overvejelser, du skal gøre dig, inden du går i gang med at måle.   1. Tilpas målingen...

læs mere
5 gode råd, når du skal vælge KPI’er

5 gode råd, når du skal vælge KPI’er

Når du skal måle på dine resultater, er det vigtigt at måle på de rigtige ting. Jeg bliver ofte spurgt om, hvad de bedste eller mest brugte KPI'er (Key Performance Indicators/målepunkter) er. Her på bloggen har jeg tidligere lavet en ultra kort guide om effektmåling,...

læs mere
sådan definerer du din målgruppe på sociale medier

sådan definerer du din målgruppe på sociale medier

Hvem kommer før hvor og hvordan. Du kan ikke kommunikere, hvis du ikke ved, hvem du taler til. Så simpelt kan det siges. Men det er ikke nødvendigvis simpelt at definere din målgruppe på sociale medier. Det vil jeg gerne hjælpe dig på vej med! Hvem kommer som sagt før...

læs mere
Konkurrence tekst / template til Facebook og Instagram

Konkurrence tekst / template til Facebook og Instagram

Måske du allerede har læst vores blogindlæg om konkurrenceregler på Facebook og Instagram? Nu er du klar til at gå i gang med selve konkurrencen. Tag udgangspunkt i templaten herunder, som indeholder alle regler pr. dags dato 😉 : For at være med i konkurrencen skal...

læs mere
Boost vs Facebook Business Manager

Boost vs Facebook Business Manager

Du finder på Facebook 2 måder at oprette annoncer på – Boost eller Facebook Business Manager. Jeg vil her dykke ned i Boost-funktionen, vise dig hvilke muligheder, du har og give dig mine anbefalinger sammenholdt med dine muligheder i Business Manager. Hvad er Boost?...

læs mere
Hvorfor always-on content?

Hvorfor always-on content?

Som du måske har gættet ud fra navnet, er always-on et begreb, der bruges om annoncering, der kører fast og uden slutdato angivet. På den måde har du altid fat i de kunder, der er aktive på din hjemmeside, køber på din webshop eller interagerer med dine Facebook- og...

læs mere
Åbn op for nye muligheder med Facebook Pixel

Åbn op for nye muligheder med Facebook Pixel

Hvad er en Facebook Pixel? Kort fortalt, er det et stykke kode, der kan integreres på din hjemmeside. Du kan bruge pixelen til to ting: Du kan tracke dine brugeres adfærd på din hjemmeside, hvis de kommer derind via en annonce på Facebook. Det giver dig mere...

læs mere
Hvorfor du skal gå i gang med lead ads – NU!

Hvorfor du skal gå i gang med lead ads – NU!

Hvorfor ikke bruge dine marketingbudgetter på at få konkrete kunde-leads, du rent faktisk kan følge op på? Med lead ads beder brugerne dig faktisk om at blive kontaktet. Ja, du så rigtigt – slut med cold calls, ind med lead ads. Så hvad er lead ads? Det er en...

læs mere
Tilpas dig platformen og udnyt dit potential

Tilpas dig platformen og udnyt dit potential

Vær hvor dine kunder er. Det er at af de helt grundlæggende marketingsråd. Men ikke for enhver pris. For hvis du ikke passer ind i platformen eller formatet, kan du skabe negativ awareness i stedet for dit ønskede formål. Hvis du sælger meget eksklusive smykker, så...

læs mere

Nyeste nyt og en guide til tekster på sociale medier!

Tilmeld dig nu - og få fingrene i en uundværlig guide til, hvordan du skriver tekster til sociale medier, som får dine modtagere til at slå ørelapperne ud!

Tillykke! Nu er du klar til at modtage en masse spændende nyt om SoMe-marketing!