bloggen med alt det gode
Er dit social team klædt på til ferien?
Den optimale ferieplan for dine sociale medier - 3 vigtige takeaways Juleferien er for mange lige rundt om hjørnet ☀️ Dit community på sociale medier holder dog ikke ferie, bare fordi du gør 😉 Derfor får du her 3 gode råd til, hvordan du laver en ferieplan, så du,...
Konkurrencer på Facebook og Instagram: Do’s and don’ts
Hvis du har planer om at engagere din målgruppe med konkurrencer, så sørg først og fremmest for, at du har helt styr på konkurrencereglerne – både Facebooks egne politikker, men også Markedsføringsloven. Do's and don'ts på Facebook Her kommer en oversigt over, do’s...
3 gode råd til planlægningen af dine facebook-kampagner
Hvis du skruer på de rigtige knapper, når du planlægger dine Facebook-kampagner, kan du få mere ud af dine annoncekroner 💰 Her får du 3 gode råd til 3 H’er, som du skal tage stilling til, når du planlægger og opsætter din Facebook-kampagne: ”Hvor meget”, ”Hvornår” og...
Bliv klædt på til annoncering på Facebook og Instagram med iOS14
Du har måske hørt om den, Apples nye bussemand – opdateringen til iOS14 😉 Mit første råd: Gå ikke i panik! I dette indlæg vil jeg klæde dig på til annoncering med iOS14, så du kan gå fremtiden i møde med mere ro i maven 😊 Jeg guider dig igennem følgende, som vil...
Sponsorerede meningsmålinger på Instagram. Sådan gør du!
Når du laver din Story på Instagram, kan du vha. interaktive meningsmålinger engagere personer i din målgruppe. Så de stopper op og tager stilling til dit indhold frem for at trykke sig videre til næste story. Det er i hvert fald ønskescenariet 😊 Når du har læst...
Optimér din LinkedIn annoncering med Insight Tag
Hvad er LinkedIn Insight Tag? Dit LinkedIn Insight Tag er et stykke kode, som du installerer på dit website med henblik på at kunne spore brugeradfærd. Det kan samtidig give dig flere muligheder i din annoncering. Jeg vil her gennemgå, hvilke fordele det giver dig....
Sådan installerer du dit LinkedIn Insight Tag
Ligesom du måske kender det fra Facebook, kan du på LinkedIn lave retargeting af de personer, der f.eks. har besøgt din hjemmeside. Til dette skal du bruge data fra dit LinkedIn Insight Tag, som er lig din Facebook Pixel. Dit LinkedIn Insight Tag kan først give dig...
Lad dit sociale formål guide dig på sociale medier
Det sociale formål er ofte en ret overset ingrediens i den sociale mediestrategi. Men det er faktisk den vigtigste. For hvis du ikke ved, hvad du vil med din tilstedeværelse på sociale medier – hvordan ved du så, om du har succes? Hvad er et ”socialt” formål så? Helt...
Effektmåling – en ultra kort guide
Dagene for mavefornemmelsestaktik på sociale medier er ovre. Vi kan efterhånden måle på alt, så hvorfor ikke gøre det? Nedenfor har jeg lavet en ultra kort guide med nogle af de overvejelser, du skal gøre dig, inden du går i gang med at måle. 1. Tilpas målingen...
5 gode råd, når du skal vælge KPI’er
Når du skal måle på dine resultater, er det vigtigt at måle på de rigtige ting. Jeg bliver ofte spurgt om, hvad de bedste eller mest brugte KPI'er (Key Performance Indicators/målepunkter) er. Her på bloggen har jeg tidligere lavet en ultra kort guide om effektmåling,...